Heidelberg

12.10.2006

Výlet do Heidelbergu s Erasmus studenty.

Dnešní Erasmus Experience day jsme připravovali "scénku" na zítřejší závěrečný den. Každá skupina měla za úkol něco vymyslet. Sešli jsme se bohužel jen 4, protože včera pořádala IDEA pro Erasmáky Kneipenrally, což spočívalo v obchůzce hospod a vypití co největšího množství alkoholu. Všichni se nejspíš ožrali, proto nepřišli. Já jsem na to neměla sílu. Za boha jsme nemohli přijít na to, co zítra budem prezentovat, nakonec Peer dostal super nápad (ale o tom až v zítřejším reportu). Navrhla jsem, že vyberu hudbu jako doprovod.

Odpoledne jsme všichni jeli na výlet do Heidelbergu. Pěkné město se může pyšnit historickými budovami, které nebyly zničeny francouzsko-německou válkou. Pro život je to ovšem velmi drahé město. My jsme zahájili pochod po nejdelší pěší zóně v Evropě (6,5 km). Před nejstarší univerzitou v Německu nás Peer seznámil s fakty a pokračovalo se dál k jezuitskému kostelu, který jsme si prohlédli i zevnitř. Poté jsme se vydali k další historické památce - kostelu Heiliggeistkirche, který byl v původní podobě postaven v roce 1239. Před toutou chloubou Heidelbergu je nejstarší původní stavba města nezničená válkou - hotel Ritter z roku 1952. Pokračovali jsme po mnoha a mnoha schodech na Heidelberský zámek (Schloss), odkud byl pěkný výhled na celé město. Po zaplacení vstupu (pro dospělé 3 eura, studenti mají slevu, ale nevím jakou) bylo možné uvnitř renovovaného zámku zhlédnout např. obří sud na víno. Bohužel došla baterka, proto ho nemám vyfocený, ale pro představu byl možná pět metrů vysoký a deset metrů dlouhý a nahoře na něm byl taneční parket. Se západem slunce jsme se pomalu vydali zpět na nádraží. Trochu jsme zabloudili, takže z pomalého návratu se stalo dobíhání vlaku.

Večer jsem ještě vybírala hudbu na zítřek a potom jsme trochu popili u Martina s jeho bydlící Stefi a Stefanem ode mě z bytu. Přidala jsem se k nim později, když už se mluvilo jen anglicky, německy jsem s dnešní únavou fakt nezvládala.

Foto: Heidelberg

Zpět nahoru

Sleduj novinky

Veržána na Facebooku Veržána na Google Plus Veržána na Twitteru Veržána na emailu

Naše kniha

Ze Strahova do NASA
Kniha o naší strastiplné cestě za americkým snem